تبلیغات

ربات اینستاگرام ، راهی برای افزایش فالوور اینستاگرام

۰
+ نوشته شده توسط Ahang2019 در ، ۲۳ بازدید ، بدون دیدگاه

معرفی گوگل آنالیتیکس Google Analytics

۰

 اگر شما مدیر یک وب سایت هستید و از گوگل آنالیتیکس استفاده نمی کنید، به زودی بهترین فرصت ها را برای شناسایی پتانسیل وب سایت خود از دست می دهید. این یک اخطار جدی است. در ادامه همراه ما باشید... 

معرفی گوگل آنالیتیکس  Google Analytics 

گوگل آنالیتیکس بارها و بارها ثابت کرده است که یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی (آنلاین) است. این ابزار با گزارش های دقیق و کاربر پسند خود در مورد آنچه در وب سایت شما اتفاق می افتد، توضیح می دهد.

به همین دلیل است که گوگل آنالیتیکس یک ابزار عالی و قدرتمند برای بازاریابان اینترنتی است، تا بدانند مخاطبانشان، چه کسانی هستند ؟ چه رفتارهایی دارند ؟ و با چه استراتژی هایی به سمت کسب و کار اینترنتی آنها قدم بر می دارند و از همه مهمتر چه چیزی نیستند! 

از آنجایی که این ابزار بسیار مفید است، خیلی مهم است که به طور صحیح از آن برای رسیدن به موفقیت خود در وب و حفظ کاربران استفاده شود. در این مقاله برخی از اشتباهات رایج گوگل آنالیتیکس را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید با دانستن این نکات تصمیم بهتر و قطعی برای حفظ مشتریان و آنالیز آنها در وب بگیرید، تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید. 

 

1- در وهله اول از گوگل آنالیتیکس حتما استفاده کنید

بهتر است قبل از شروع، به آماری که در اختیارتان قرار دهیم توجه داشته باشید، تعداد 30 تا 50 میلیون وب سایت از ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics استفاده می کنند، اگر وب سایت شما در بین آنها قرار ندارد، یکی از بهترین موقعیت ها برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت خود و همچنین بررسی رفتار کاربران با سایت خود را از دست می دهید.

بدون استفاده از پلت فرم گوگل آنالیتیکس ، یا هر ابزار تحلیل و آنالیز دیگری در وب سایت خودتان، تقریبا نمی توانید متوجه شوید که چه استراتژی هایی باید به کار ببرید تا موفق شوید، و این استراتژی ها چگونه کار می کنند. و چه چیزی باعث جذب کاربران به وب سایت شما می شوند.

با نگاه کردن به گزارشات هر صفحه سایت می توانید بررسی کنید، که کاربران از چه محتواهایی که درج کرده اید بازدید کرده اند و مورد پسند آنها واقع شده است. همینطور نیز می توانید مشاهده کنید که چه محتوایی مورد استقبال قرار نگرفته است تا سریعا بر روی آن تغییرات را اعمال کنید و یا یک استراتژی مناسب برای محتوای خود بچینید تا مجددا توسط کاربران دیده شود. 

2- فیلتر کردن داده های داخلی و خارجی در گوگل آنالیتیکس را فراموش نکنید

برای سایت سازمان، شرکت و کسب و کار شما، ممکن است هزاران بازدید از صفحات سایت، از طرف کارمندان و پرسنل خود سازمان باشند، که این اتفاق اطلاعات و آمار و ارقام شما را در زمانی که نیاز به تجزیه و تحلیل دارید خراب می کند.

همینطور باعث می شود که یک رفتار نادرست از کاربران را ببینید و سریعا تصمیم بگیرید. بنابراین پیشنهاد می کنیم از فیلترها در گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و داده هایی که مرتبط با کارتان نیست را سریعا حذف کنید تا در زمان آنالیز دچار مشکل نشوید. 

3- فیلتر کردن ترافیک هرزنامه ها در گوگل آنالیتیک

در یک مجله ای مطالعه می کردم که 4 درصد از ترافیک کل اینترنت از اسپم آمده است. این شاید به نظر خیلی ها یک درصد پایین و کوچک برسد، اما می تواند به تعداد قابل توجهی وب سایت شما را در وب به صورت وب سایت زرد ترجمه کند، و به کاربران نمایش دهد و ربات های گوگل را دچار مشکل کند.

اگر از ابزارهای قدرتمندی برای جلوگیری از اسپم برای وب سایت خود استفاده نکرده اید، سریعا عجله کنید و دست به کار شوید و در اولین مرحله خواهان بررسی وجلوگیری از ترافیک هرزنامه ها باشید تا اطلاعات خودتان را دقیق حفظ کنید.

یکی از راه های این کار استفاده از بخش ارجاعات هرزنامه در گوگل آنالیتیکساست. که می توانید به بخش Analytics Edge در گوگل آنالیتیکسمراجعه کرده و این تنظیمات را انجام دهید. 

4- سوءاستفاده از پارامترهای ردیابی یا UTM در گوگل آنالیتیکس

یک پارامتر UTM در گوگل آنالیتیکس یک تگ است که می توانید به URL ها اضافه کنید، تا به شما کمک کند و ببینید که جایی ترافیک وب سایت شما از آن می آید، در چه وضعیتی قرار دارد. به عنوان مثال اگر شما تبلیغات خود را در وب سایت های مختلف قرار دهید، با استفاده از پارامترهای UTM به شما نشان داده می شود، که تبلیغات چه ترافیک هایی را به سمت سایت شما انجام داده است. به این صورت است که می توانید، آمار را دقیق بیابید. 

یکی از این آنالیزها که در سال 2014 انجام شده بود، نشان میداد که مقدار 31.24 درصد از همه تراکنش های ارجاعی از سوی شبکه های اجتماعی به دست آمده است. با استفاده از این نکته شما می توانید استراتژی تجزیه و تحلیل خود را بهینه تر کنید.

5- داده های خود را در گوگل آنالیتیکس جمع آوری کنید  

اگر شما به عنوان مدیر یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی، داده های دریافتی خود از گوگل آنالیتیکس را به صورت صحیح جمع آوری و تقسیم بندی نکنید، مقداری از اطلاعات ارزشمند را خیلی راحت از دست می دهید.

این داده ها عبارتند از : رفتارکاربران، منطقه جعرافیایی، درصد جمعیت و ... اگر بخواهیم وب سایتی را مثال بزنیم سایتهافینگتون پست از ایالات متحده امریکاست و هدف اصلی او هم در همان کشور است و بیشترین بازخوردها را نیز از آنجا دریافت می کند. 

با تقسیم بندی، شما می توانید اهداف مد نظر  خود را در وب سایت به دست آورید، تا مطالب خود را متناسب تر کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. 

6- تنظیم اهداف در گوگل آنالیتیکس

در مورد داشتن هدف بهتر است بدانید که در هاروارد مطالعه ای انجام شده است و نتیجه آن به این صورت بوده است :"داشتن اهداف شما را 10 برابر موفق تر از قبل می کند. " به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، شما قطعا اهدافی دارید.

 مثلا : ارتباط برای ایجاد منافع، بهبود مشارکت مشتری، فروش بیشتر و ... . همچنین در گوگل آنالیتیکس می توانید اهدافی مانند افزایش روزانه دریافت فایل های سفارشی ایجاد کنید، یا افراد بیشتری را دعوت کنید تا بر روی یک صفحه یا لینک خاصی کلیک کنند و تشویق شوند که با شما در تماس باشند. این ابزارها پیشرفت شما را نشان می دهند به طوری که می توانید تنظیمات را در صورت نیاز انجام دهید. 

7- تبدیل، تبدیل نشده است! 

حدود 22 درصد از بازاریابان اینترنتی، از نرخ تبدیل خود ناراضی هستند. برای جلوگیری از افزایش این نارضایتی باید داده های تبدیل خود را مورد بررسی قرار دهید و ببنید کاربران در وب سایت شما از کجا به کجا سفر می کنند. بدون داده های تبدیل، شما یک تصویر ناقص از عملکرد وب سایت خود خواهید داشت. 

با تنظیم یک هدف تبدیل در گوگل آنالیتیکس، می توانید ببینید که یک کاربر از کجا تبدیل شده است، کدام صفحات بیشترین بازدید سایت را داشتند و چه چیزی آنها را برای انجام تبدیل ها جذب کرده است. 

8- رویداد ها و کمپین ها را ردیابی نمی کنید!

حدود 64.6 درصد مردم در هنگام جستجو برای خرید یک آیتم آنلاین به تبلیغات گوگل اعتماد می کنند و فروشندگان نیز از آن برای معرفی محصولات استفاده می کنند، بنابراین توجه به این زمینه که کمپین ها باید ردیابی و در زمان لازم اصلاح شوند، شما را به موفقیت و افزایش فروش نزدیکتر می کند.

گوگل آنالیتیکس شما منبع ترافیک ارجاع شما را به صورت کامل در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید با گوگل آنالیتکز ردیابی هایی مانند تعداد کلیک بر روی لینک ها، ایمیل، و نمایش ویدیو ها را بررسی کنید. 

9- مقایسه سیب و پرتقال ! 

ضروری است که اطلاعاتتان را مقایسه کنید و به آنها توجه ویژه ای داشته باشید، تا نتیجه گیری های مربوط به روند ترافیک وب خود را انجام دهید. اگر شما ترافیک خود را، در دوماه مختلف بررسی کنید مشاهده می کنید که ممکن است تعطیلات و یا رویدادهای دیگر بر این تبدیل تاثیر داشته باشند. 

این مسئله سیب و پرتقال در بسیاری از موارد منحصر به فرد است، به یاد داشته باشید که بسیاری از نظرسنجی های اصلی در مورد احتمال انتخاب نامزد ریاست جمهوری دونالد ترامپ تنها 28.6 درصد بوده است. از آنجاییکه این نظرسنجی ها اطلاعاتی از منابع که نمی توانست مقایسه شود را مقایسه کرد.

یعنی آمار جمعیت رای دهندگان لیبرال و محافظه کار بسیاری از نظرسنجی ها، ناقص بودند.توجه کنید که هنگام تصمیم گیری بر اساس اطلاعات گوگل آنالیتیکسشما یک اشتباه مشابه را انجام ندهید. 

10- نادیده گرفتن راهکارها ! 

حدود 5 درصد افراد در ایالات متحده در بالاترین سطح سواد رایانه ای قرار دارند، بقیه افراد امکان دارد گاهی اوقات در آنالیز و تحلیل و همچنین عملیات اجرایی یک وب سایت نیاز به کمک داشته باشند و یا دچار مشکل شوند. شما اگر از گالری راه حل ها استفاده نکنید، بسیاری از امکانات مانند دسترسی به گزارش های اختصاصی، و راه حل های جامع را نخواهید داشت.  

تعدادی از روشهای استفاده گوگل آنالیتکس،که دارای نکات مثبتی بود را در این مقاله بررسی کردیم،  و همچنین راه های زیادی برای اشتباه کردن با آن را معرفی کردیم، با اجتناب از این مشکلات رایج، شما برای استفاده از پتناسیل اصلی وب سایتتان آماده خواهید بود. 

 

منبع : bigdigital

+ نوشته شده توسط Ahang2019 در ، ۱۴ بازدید ، بدون دیدگاه

عوامل متمایز‌کننده موسیقی هنری

۰

 

سبک، گونه یا ژانر موسیقی یک مقوله یا نامی قراردادی است که برای توصیف صفات قطعه‌هایی از موسیقی که متعلق به رسوم مشترک هستند یا دسته‌ای از قراردادها است، به کار می‌رود.

موسیقی می‌تواند از طرق بی‌شماری در سبک‌های گوناگون تقسیم شود. ماهیت هنری موسیقی به این معنی است که این گونه طبقه‌بندی‌ها عمدتاً قراردادی و بحث‌برانگیز هستند، و احتمال همپوشانی نام سبک‌های متفاوت وجود دارد. الگوهایی که گاه برای رده‌بندی سبک‌های موسیقی استفاده می‌شود عبارت هستند از سه رده اصلی: آهنگ عاشقانه ، پرطرفدار (پاپ) و سنتی و آهنگ شاد ؛ الگوهای تفکیک‌کننده دیگر نیز عبارت هستند از: برهه زمانی، ریشه‌های منطقه‌ای و ملی؛ تکنیک اجرا و نحوه انتخاب سازها؛ ریشه‌های در هم آمیخته شده؛ کارکردهای اجتماعی.

 عوامل متمایز‌کننده موسیقی هنری، ترانه پاپ و موزیک شاد

موسیقی شناسان گاهی موسیقی را توسط عوامل متمایز‌کننده سه‌گانه‌ای مانند مثلث فیلیپ تگ (سه سبک بدیهی فولک، هنری و پاپ) دسته‌بندی می‌کنند. او توضیح می‌دهد که هر یک از این سه سبک قابل تمییز نسبت به دیگری قابل شناسایی است.

دوره زمانی

موسیقی گاه توسط دوره زمانی ظهور یا زمان اوج طرفدارهای آن دسته‌بندی می‌شود، مانند: موسیقی راک دهه ۵۰ میلادی، موسیقی قرن ۱۷ ام، یا موسیقی دوره رمانتیک.

موسیقی ملی-منطقه‌ای

این مسئله نیز امکان‌پذیر است که موسیقی سنتی را توسط عوامل جغرافیایی دسته‌بندی کنیم. به عنوان مثال می‌توان به موسیقی استرالیا به عنوان معیار اصلی که شامل موسیقی راک استرالیا، موسیقی محلی استرالیا، موسیقی غیر بومی و موسیقی جز یا کلاسیک استرالیا است، اشاره کرد.

تکنیک و سازبندی

موسیقی و آهنگ های جدید همچنین از طریق جنبه‌های تکنیکی مانند سازهایی که برای اجرای آن‌ها استفاده می‌شود طبقه‌بندی می‌شود. برای مثال موسیقی راک اغلب با ساز گیتار الکتریک و موسیقی کلاب با استفاده از درام-ماشین یا سینث سایزرها مرتبط شمرده می‌شود.

ریشه‌های در هم آمیخته

احتمال می‌رود که یک سبک ترانه برای بیان ریشه خود به عنوان دو سبک در هم آمیخته شده مانند راک-بلوز و جز-لاتین برچسب در یافت کند. از برخی سبک‌ها بدون نام بردن از دو سبک در هم آمیخته شده برای آن‌ها استفاده می‌شود. مثال این موضوع سبک‌ های پاپ کراس اور یا فیوژن-جز (ترکیبی از جز و موسیقی راک) است.

کارکردهای اجتماعی

موسیقی همچنین می‌تواند توسط کارکردهای اجتماعی آن دسته‌بندی شود. مثال‌های بدیهی آن عبارت اند از: موسیقی عروسی یا موسیقی سال نو

ترانه به معنی شعر و آهنگی که خواننده آن را تحت قواعد موسیقایی اجرا کرده باشد گفته می‌شود. به تعبیر دیگر هر شعری که قابلیت موسیقایی داشته باشد را می‌توان ترانه دانست. یک آهنگ ممکن است توسط یک خواننده بطور تکی خوانده شود یا به همراه گروهی از خوانندگان به‌طور دو نفره، سه نفره یا بیشتر که در یک هارمونی مشخصی با هم اجرا می‌کنند؛ ولی این شکل برای ارکسترهای بزرگ کلاسیک یا اپرا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ترانه‌ غمگین که توسط بیشتر از یک نفر، در یک گروه در رنگ آمیزی‌های کلامی و در چند هارمونی خوانده می‌شود را کر می‌نامند همچنین موسیقی های بسیاری نیز بوده اند که تاثیرات زیادی را داشتند آهنگ های کودکان , آهنگ های ایرانی , آهنگ های شمالی , آهنگ های دل شکستن , ترانه های عاشقانه , ترانه شاد , ترانه زیبا , ترانه کودکانه , ترانه قدیمی , موزیک جدید , موزیک عالی , موزیک قشنگ , موزیک شاد , موزیک غمگین , آهنگ تولد , آهنگ شاد , موزیک تکنو , موزیک ترنس , موزیک ,

دوران معاصر

در دوران معاصر، قافیه‌دار بودن و سازگار بودن شعر با عروض دیگر از پیش‌شرط‌های ترانه بودن یک شعر نیست.[۲]

درون‌مایهٔ ترانه‌ ها معمولاً توده‌ای و عامیانه و احساسی است. فراق، غربت، عشق و محبت، دشمنی، دادخواهی، مبارزه با ظلم و ستم، آموزش و … از موضوعات اصلی ترانه‌ ها هستند

در ابتدای دورهٔ معاصر اکثر ترانه‌ های فارسی تغزل به سبک عراقی بوده و به پیروی از بزرگان این سبک مانند حافظ و سعدی سروده شده‌است. از آن‌جا که تنها سبک موجود آن روزگار موسیقی ردیفی و دستگاهی بود، تا سال‌ها در زبان و قالب ترانه تغییر جدی پدید نیامد.[۲]

در سال‌های آغازین دههٔ پنجاه، با آغاز موج نوی ترانه یا همان ترانه نوین و تولد موسیقی پاپ در ایران، زبان به فراخور موسیقی دچار شکستگی شد و به واقع به زبان گفتاری مردم کوچه و بازار نزدیک شد. ترانه از آن پس از تعاریف قالب‌های کلاسیک بیرون آمد و در حقیقت تعریف آن دیگرگون شد. از آن تاریخ تا امروز تغییر بنیادین به مثابهٔ آنچه در دههٔ ۵۰ اتفاق افتاد، در ترانه رخ نداده‌است؛ ولی شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری به فراخور تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، در آن بوده‌ایم.

 

 

+ نوشته شده توسط Ahang2019 در ، ۳ بازدید ، بدون دیدگاه

دانلود آهنگ های زیبا کردی

۰

دانلود آهنگ های زیبا کردی شاد جدید

دانلود آهنگ شاد کردی با لینک مستقیم

دانلود آهنگ کردی رقص کردی شاد

آهنگ کردی زیبا و شاد کردستان

خدمت شما دوستان [ دانلود آهنگ شاد کردی ] از هلن موزیک

کردی

چند نمونه از ترجمه فارسی شعر کردی عاشقانه

وره یارم وره ای تازه یارم وره استیره که ی شو گار تارم
وره ای شاپری بالی خیالم وره ای شو چرای روناکی مالم
وره ای خج وره ای خاتو زینم وره با بژن و بالا که ت ببینم
وره با دامری آوات و تاسه م وره با بسکه کت لا دا هنا سه م
وره ای نو نمامی باخی ژینم وره با بژن و بالاکه ت ببینم
وره سور با له سه ر واده و بلینی وره کرد به و مه که پیمان شکینی

وره یارم وره ای تازه یارم وره استیره که ی شوگاری تارم

وره ماچم دیه ماچی خدایی که بیزارم له ماچی سینمایی

ترجمه فارسی

وره(بیا)

بیا ای یار من ای یار تازه من بیا ای ستاره شبهای تار من

بیا ای شاه پر بال خیالم بیا ای شبچراغ روشن خانه ام

بیا ای خاتوزین(داستان مم وخاتو زین مانند لیلی و مجنون می باشد)

بیا ای خاتو زین من بیا تا قد و بالای زیبایت را ببینم

بیا تا آرزو و حسرت من فرو بنشیند بیا تا گرمی نفسهایم موهای ترا از چهره کنار بزند

بیا ای نهال کوچک باغ زندگی من بیا تا قد و بالای زیبایت را ببینم

بیا وبر سر عهد و پیمانت باش بیا مانند کرد ها مرد باش و پیمان شکنی نکن

بیا ای یار تازه من بیا بیا ای روشنایی شبهای تار من

بیا به من بوسه ای خدایی بده که از بوسه های سینمایی بیزار هستم

 

وتم: زانی ک چه ن ساڵه دڵم لاێ تو به جی ماوه

وتی: ئه م دڵه بێ ناو‌‌‌ه هنی تووه ک بێ خاوه

وتم سوتانت نه دیوه ک ئه م به زه ت به سه ر لێوه

وتی:سوتان ک بو یاره تۆ بۆچی ره نگت په ریوه

ترجمه فارسی:

گفتم:میدانی که چند سال است دلم کنار تو به جا مانده؟

گفتا:این دل بی نام و نشان دل توست که خواب ندارد؟

گفتم:سوختن را ندیده ای که خنده بر روی لب داری

گفتا:سوختن که برای یار است، تو برای چه رنگ پریده ای؟

من کیلگه‌ی گه‌نم و جوی شیعر بووم
دایکیشم بارانی په‌له‌دان
من به‌ردی ناو لانکه‌ی شاخی بووم
دایکیشم نیشتمان
من کرمی ئاوریشمی قوزاخه‌ی به‌هره بووم
دایکیشم ده‌ره‌ختی برک و ژان
من جه‌سته‌ی مه‌لیکی سپی بووم
دایکیشم ئاسمانی وه‌ک قه‌تران
من خه‌و بووم و دایکم سه‌رم
من که‌رویشک و ئه‌و نزار بوو
من جولانه و ئه‌و لقی دار
من هه‌ناسه و دایکم سنگ بوو
ئه‌و قه‌فه‌ز و من که‌وه‌که‌ی
من چیروک و ئه‌و شه‌وه‌که‌ی

ترجمه فارسی:

من دشت گندم شعر بودم
مادرم باران رحمت
من سنگ درون گهواره‌ی کوهستان‌اش
مادرم سرزمین
من پیله ابریشم چرخ بهره بودم
مادرم درخت درد و رنج
من تن پرنده‌ای سپید
مادرم آسمان
من خواب و مادرم سرم
من خرگوش و او چمنزار
من تاب و او شاخه درخت
من نفس و مادرم سینه
من کبک و او قفس
من روایت و وی شب تارش…

هه ر کاتی ده که ومه بیری

وه کو روژانی جوانی

بو ساریژی زامه کانم

به ته نیا دیمه سه ر کانی

زوخاوی دل هه ل ده ریژم بو ورده شه پوله کانی

ئه م به سته یه بو ده خوینم به لاوه ک یا به گورانی

کانی کانی تو جیژوانی پریه کانی

تو ئایونه ی ئاسمانی

خونی جه رگی چیا سه خت و به ر زه کانی

خوزگا ئه وه ی من ده ی زانم توش بیزانی

کانی کانی

ده زانی بو زور دی مه لات؟

چون له لای تو به جی ماون جی پی کانی

کانی کانی

تو شاهیدی پشکوتنی ئه وینیکی ئا سمانی

قاتلی من له توی دا شورد په ن جه کانی

خونی دلم تکاوه نیو ئاوی کانی

به ده م دزه ی ئه وینه وه

ده مردم و نه م ده زانی

کانی کانی کانی کانی

ترجمه فارسی:

چشمه
هر زمانی بیادش می افتم

همچو روزگار جوانی

برای تسکین زخمهایم

تنهایی به سر چشمه می روم

درد دلم رو به دست موجهای کوچکش می سپارم

این شعر رو براش با دکلمه یا با آواز می خوانم

ای چشمه :تو میعادگاه فرشتگانی

تو آینه آسمانی

خون دل کوههای سخت و مرتفع هستی

ای چشمه : کاش آن چیزهای که من می دانم تو هم می دانستی

چون جای پاهاش پیش تو به جا مانده

ای چشمه :

تو شاهد شکوفه دادن عشقی آسمانی بودی

قاتل من دستهایش را در توشست

خون دلم در درون آب چشمه ریخت

به همراه خنده عشق

میمردم و نمی فهمیدم

ای چشمه ای چشمه

منبع : آلامتو

+ نوشته شده توسط Ahang2019 در ، ۲۵ بازدید ، بدون دیدگاه
نوشته‌های اخیر